Update Heerlijke Happen afvalrace 1

Update Heerlijke Happen afvalrace 1

En zo ineens zijn we een maand verder, het lijkt al veel langer maar de eerste blog kwam 07-01 online. Daarin beloofde ik jullie ook om regelmatig updates te geven over mijn ervaringen. En de cijfertjes natuurlijk, want meten is weten! Zonder hier gelijk al te verkappen wat de resultaten zijn kan ik jullie zeggen dát ze er zijn. Zoals ik eerder al heb uitgelegd gaat het me niet persé alleen maar om wat de weegschaal roept, maar het is wel een houvast voor mezelf. Om me heen zie ik anderen die net als ik “struggelen” met hun gewicht, mentale gezondheid, en hun algehele zelfacceptatie. Ik en jij staan hier dus zeker niet alleen in. En het zijn zowel mannen als vrouwen, ik hoop je met mijn verhaal misschien dat stukje motivatie te geven dat je net even nodig hebt! Lees mee in de update Heerlijke Happen afvalrace 1.

Hallo sportschool en geduldig asfalt

Het zal voor niemand een verrassing zijn dat afvallen hand in hand gaat met gezonder eten en bewegen. En vooral dat laatste heb ik al jaren een haat-liefde verhouding mee. Ik kan me een tijdje enorm op sporten stortten en dan ineens ben ik het weer zat. Wetende dat ik erg snel uitgekeken ben op allerlei geestdodende oefeningen heb ik diversiteit nodig dus. En die is in mijn geval tweeledig. Zo heb ik mijn hardloop carrière weer opgestart. Mezelf hierbij hélé duidelijke doelen gesteld in de vorm van inschrijvingen voor diverse runs.

Hardlopers zijn doodlopers

Om ervoor te zorgen dat ik deze keer niet weer een mega blessure oploop pakken we het rustig aan! Het eerste doel is 5km. Op 6 maart aanstaande ga ik de Vestingloop van Gorinchem lopen en dat is waar ik voor aan het trainen ben. Nu kan ik die afstand op dit moment al lopen, dus is mijn schema opgesteld voor 10km. En daar ligt gelijk de volgende uitdaging. De Almere City run op 26 juni. De komende maanden staan dus in teken van deze twee runs. Ik loop via een hardloopschema 3x per week, en dat is met diverse interval trainingen, duurlopen, en hellingen.

Weer of geen weer, we gaan! Ok niet al het stormt maar voor een klein buitje zijn we niet bang toch?

Fitness babe

De oplettende kijker en lezer ziet mij ook regelmatig in de gym. Dit is voor spieropbouw, uithoudingsvermogen en afwisseling. Ook hier ben ik op het moment 3x per week te vinden. Wat dus betekent dat ik van 1 max 2x per week sporten naar 6 dagen per week ben gegaan… Dat is nogal wat kan ik je zeggen, maar de welbekende endorfines die voor dat geluksgevoel zorgen ná het sporten maken het me makkelijker. Al met al is het dus een combinatie van cardio en krachttraining.

Verwacht van mij geen Silvie Meis achtige perfect geposeerde plaatjes mensen! Wat je ziet is wat je krijgt hahaha

Koppie, koppie

Afvallen, gewicht verliezen en blij zijn met wat je in de spiegel ziet gaat hand in hand met wat er ìn mijn hoofd gebeurt. Want hoé gaan we die draak daar verslaan? Die draak van een gedachte dat ik als mens nooit goed genoeg ben? Ik voel me gelukkig niet zó slecht dat daar ook antidepressiva voor nodig is, of dat ik serieus in behandeling zou moeten, maar ergens moet ik wel mijn mindset goed krijgen. Daar zal ik later in een volgende blog nog wat meer over uitweiden.

Meten is weten….. Update Heerlijke Happen afvalrace 1

Tromroffel en dan nú de cijfertjes! Want heeft het al zoden aan de dijk gezet al dat gesport?! Yup! Natuurlijk is het niet alleen het sporten, maar ook heb ik sinds de vorige keer nog geen druppel gedronken. En ga ik dat ook niet doen tot in ieder geval mijn eerste run. Verder eet ik koolhydraatarm, en ben ik ook liters water gaan drinken. En dat heeft geresulteerd in:

  • huidig gewicht: 81,4 kg dat is -5,2 kg met de eerste meting.
  • vetpercentage is: 40,7 wat betekent 1,3% minder lichaamsvet.
  • BMI: 26.1
  • borstomvang: 104 cm / -2 cm
  • buikomvang: 95 cm / -1 cm
  • bilomvang: 111 cm / -2cm
  • kuitomvang: 39cm / geen verschil
  • armomvang: 30cm / -1cm

Nu zou ik best heel tevreden kunnen zijn, maar ik weet dat ik nog een lange weg te gaan heb. Dus ik wil nu nog niet te hard juichen bij deze resultaten. Het gevaar daarin zou namelijk zitten dat ik denk dat ik het wel weer wat rustiger aan kan gaan doen. Voor mij is het belangrijk om deze flow aan te houden en mezelf te blijven pushen!

De app zegt dat mijn doel in 6 1/2mnd bereik zou kunnen zijn, maar dat zie ik nog niet zo snel gebeuren hoor.

Update Heerlijke Happen afvalrace 1

Deze eerste update is een feit en het gaat de goede kant op! Pas ik al die toffe broeken en shirtjes alweer? Nee, daar zijn we nog niet aangekomen… maar de kledingkast wacht geduldig tot het moment daar is en ik houd jullie volgende maand weer op de hoogte van de vorderingen. Zit jij in hetzelfde schuitje als ik? Super leuk als je hieronder of via DM op Instagram een reactie achterlaat, wellicht kan ik je motiveren met mijn afvalreis.

2 gedachten over “Update Heerlijke Happen afvalrace 1”

  1. Hey ,

    Wat een karakter heb je zeg !
    Ik woog tot mijn 36 jaar 56kg en dan plots kilo per kilo tot nu al lange tijd 77kg
    Lopen mag ik niet meer, fitness al zoveel geprobeerd maar hou ik niet vol.
    Beste voor mij is wandelen maar dan wil ik mijn hond meenemen en om de 2minuten is dit even snuffelen.
    Soms ga ik eens apart.
    Aperitieven is ook de boosdoener en te weinig beweging (bureauwerk).
    Mijn dochter is diëtiste maar zij zegt dat ik wel weet wat gezond eten is maar ik eet toch teveel zeker en beweeg te weinig.
    Vroeger had ik ook geen zo’n drang naar eten.
    Ik kreeg mijn bord niet leeg, nu ben ik al aan het eten uit de pan
    Toch nog meer mijn best doen zeker !?

    Hoedje af voor je meid

    1. Hi! Dankjewel, het is met vallen en opstaan hoor, resultaten behaal je niet in een week, dit gaat nog maanden duren, maar we gaan ervoor! Ook jij kunt het want je weet zelf stiekem al waar je probleem ligt, dus hop die sportschoenen aan en gaan! Heel veel succes, gr Francine

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.